RETURHANTERING FUTURE
RUTIN FÖR FUTURE RETURER:
- Produkter som skall inkomma vårt lager skall ligga under INCOMING i Gemensamma med info angående hantering. Ligger inte produkten där får man köra detektivarbete.
- Inkomna returer slackas i Inbound slack
- HANDLING FEE - För returer inkomna Future inom 14 dagar från att en kund fick sin vara så skall en Handlingfee på 50 kr återbetalas från frakten i krediteringen.
Returmärkning på lager (klisterlappar):
🟪 Originalemballage - SE SPECIAL ITEMS IN STOCK - LEVERANSKLART - SUN-COM lager
🟨 Brutet emballage - OUTLET - FT-offline lager
🟦 Reservdel - SE SPECIAL ITEMS IN STOCK - CLAIMPARTS AT FUTURE - NO STOCK / SUN-COM / FT-offline
🟥 Bortforsling - SLÄNG / eventuell negativ justering i lager
🟪 INCOMING Original emballage - SE SPECIAL ITEMS IN STOCK - Eventuell makulering u
Kreditering
- Skall produkten krediteras? -> Kreditera eller be ekonomi kreditera till SUN-COM -> Meddela kund angående inkommet gods + kreditering via Claimlane eller kundo
- Skall produkten inte krediteras? -> Är det är en +/- order så ska produkten redan ligga i rätt lager vid utleverans av ersättande produkt. Är det inte en +/- order så behöver produkten höjas i SUN-COM lager
Hantering Gemensamma
- Ändra lagertagg och eventuellt hanteringstagg i Gemensamma
- Flytta upp produkten i Gemensamma till inkomna varor - Är det en lagervara i originalemballage tas den bort ur Gemensamma
- Ändra datum till när produkten inkom
- Emilia ändrar Status-tagg till LEVERANSKLART i Gemensamma när hon lagt produkten på hemsidan.
Hantering Slack
- Tagga slack meddelandet med 🟪 och be @Daniel platsa om till Leveransklara avdelningen på lagret (eller eventuell annan hantering om info getts)
- Är det en lagervara, ex rådjuret, Be Daniel lägga tillbaka den i lagret. Tagga även @Viktor Ottosson om det är en Nufferton och HFC produkt
- EXEMPEL 1: #NUF232 NUF-15 - 656305 Uno Stripe - Wide legs - Cabernet & Yellow - M - Original emballage - Tillbaka i lager @Daniel @Viktor Ottosson
🟨 INCOMING Broken emballage - SE SPECIAL ITEMS IN STOCK - Retur av öppnad produkt
Kreditering
- Skall produkten krediteras? -> Kreditera eller be ekonomi kreditera till FT-OFFLINE -> Meddela kund angående inkommet gods + kreditering via Claimlane eller kundo
- Skall produkten inte krediteras? -> Är det är en +/- order så ska produkten redan ligga i rätt lager vid utleverans av ersättande produkt. Är det inte en +/- order så behöver produkten höjas i FT-OFFLINE lager
Hantering Gemensamma
- Ändra lagertagg och hanteringstagg i Gemensamma
- Flytta upp produkten i Gemensamma till inkomna varor
- Ändra datum till när produkten inkom
- Vi ändrar status-tagg till OUTLET när en Daniel lagt upp en produkt på Blocket
Hantering Slack
- Tagga slack meddelandet med 🟨 och be @Daniel ställa produkten på OUTLET (eller eventuell annan hantering om info getts)
- Är det en Nufferton eller HFC produkt som inte kan säljas som original -> Tagga även @Viktor Ottosson och be honom preppa för körning till showroom inkommande vecka. Lägg produkten i körningsmailet till showroom
- EXEMPEL 1: 🟨 #NUF232 NUF-15 - 656305 Uno Stripe - Wide legs - Cabernet & Yellow - M - RETUR Brutet emballage - Läggs på körningen vecka 15 @Daniel @Viktor Ottosson
- EXEMPEL 2: 🟨 #26655 Andersson - Mammuten Loveseat Solemio 03 - Ställ på OUTLET
🟦 RESERVDEL - TRDEL -Skall ligga som incoming i CLAIM PARTS AT FUTURE, Främst reservdelar utan lager
Hantering Gemensamma
- Är det en reservdel så kan produkten ha lager NO STOCK / FT-offline / SUN-COM beroende på artikelnummer (TRDEL)
- Ändra till aktuell lagertagg och hanteringstagg i CLAIM PARTS AT FUTURE
- Flytta upp produkten i Gemensamma till inkomna varor
- Ändra datum till när produkten inkom
Hantering Slack
- Dubbelkolla att batchnummer stämmer överens med Daniels slack och CLAIM PARTS AT FUTURE
- Tagga slack meddelandet med 🟦 och be Daniel platsa till Reservdels avdelningen på lagret
🟥 BORTFORSLAS - Ibland dyker det upp produkter som har bortforsling på sin order
Hantering
- Om produkten är lagerförd -> justera ner lagret
Hantering Slack
- Tagga slack meddelandet med 🟥 och be @Daniel slänga produkten