Sweef

RETURHANTERING FUTURE

Uppdaterad

RUTIN FÖR FUTURE RETURER:

  • Produkter som skall inkomma vårt lager skall ligga under INCOMING i Gemensamma med info angående hantering. Ligger inte produkten där får man köra detektivarbete.
  • Inkomna returer slackas i Inbound slack
  • HANDLING FEE - För returer inkomna Future inom 14 dagar från att en kund fick sin vara så skall en Handlingfee på 50 kr återbetalas från frakten i krediteringen.


Returmärkning på lager (klisterlappar):

🟪 Originalemballage - SE SPECIAL ITEMS IN STOCK - LEVERANSKLART - SUN-COM lager

🟨 Brutet emballage - OUTLET - FT-offline lager

🟦 Reservdel -  SE SPECIAL ITEMS IN STOCK  - CLAIMPARTS AT FUTURE - NO STOCK / SUN-COM / FT-offline

🟥 Bortforsling - SLÄNG / eventuell negativ justering i lager



🟪 INCOMING Original emballage - SE SPECIAL ITEMS IN STOCK - Eventuell makulering u

Kreditering

  1. Skall produkten krediteras? -> Kreditera eller be ekonomi kreditera till SUN-COM -> Meddela kund angående inkommet gods + kreditering via Claimlane eller kundo
  2. Skall produkten inte krediteras? -> Är det är en +/- order så ska produkten redan ligga i rätt lager vid utleverans av ersättande produkt. Är det inte en +/- order så behöver produkten höjas i SUN-COM lager 

Hantering Gemensamma

  1. Ändra lagertagg och eventuellt hanteringstagg i Gemensamma
  2. Flytta upp produkten i Gemensamma till inkomna varor - Är det en lagervara i originalemballage tas den bort ur Gemensamma
  3. Ändra datum till när produkten inkom
  4. Emilia ändrar Status-tagg till LEVERANSKLART i Gemensamma när hon lagt produkten på hemsidan.

Hantering Slack

  1. Tagga slack meddelandet med 🟪 och be @Daniel platsa om till Leveransklara avdelningen på lagret (eller eventuell annan hantering om info getts)
  2. Är det en lagervara, ex rådjuret, Be Daniel lägga tillbaka den i lagret. Tagga även @Viktor Ottosson om det är en Nufferton och HFC produkt
  3. EXEMPEL 1: #NUF232 NUF-15 - 656305 Uno Stripe - Wide legs - Cabernet & Yellow - M - Original emballage - Tillbaka i lager @Daniel @Viktor Ottosson



🟨 INCOMING Broken emballage - SE SPECIAL ITEMS IN STOCK - Retur av öppnad produkt

Kreditering

  1. Skall produkten krediteras? -> Kreditera eller be ekonomi kreditera till FT-OFFLINE   -> Meddela kund angående inkommet gods + kreditering via Claimlane eller kundo
  2. Skall produkten inte krediteras? -> Är det är en +/- order så ska produkten redan ligga i rätt lager vid utleverans av ersättande produkt. Är det inte en +/- order så behöver produkten höjas i FT-OFFLINE lager 

Hantering Gemensamma

  1. Ändra lagertagg och hanteringstagg i Gemensamma
  2. Flytta upp produkten i Gemensamma till inkomna varor
  3. Ändra datum till när produkten inkom
  4. Vi ändrar status-tagg till OUTLET när en Daniel lagt upp en produkt på Blocket

Hantering Slack

  1. Tagga slack meddelandet med 🟨 och be @Daniel ställa produkten på OUTLET (eller eventuell annan hantering om info getts)
  2. Är det en Nufferton eller HFC produkt som inte kan säljas som original -> Tagga även @Viktor Ottosson och be honom preppa för körning till showroom inkommande vecka. Lägg produkten i körningsmailet till showroom
  3. EXEMPEL 1: 🟨 #NUF232 NUF-15 - 656305 Uno Stripe - Wide legs - Cabernet & Yellow - M - RETUR Brutet emballage - Läggs på körningen vecka 15 @Daniel @Viktor Ottosson
  4. EXEMPEL 2: 🟨 #26655 Andersson - Mammuten Loveseat Solemio 03 - Ställ på OUTLET



🟦 RESERVDEL - TRDEL -Skall ligga som incoming i CLAIM PARTS AT FUTURE, Främst reservdelar utan lager

Hantering Gemensamma

  1. Är det en reservdel så kan produkten ha lager NO STOCK / FT-offline / SUN-COM beroende på artikelnummer (TRDEL)
  2. Ändra till aktuell lagertagg och hanteringstagg i CLAIM PARTS AT FUTURE
  3. Flytta upp produkten i Gemensamma till inkomna varor
  4. Ändra datum till när produkten inkom

Hantering Slack

  1. Dubbelkolla att batchnummer stämmer överens med Daniels slack och CLAIM PARTS AT FUTURE
  2. Tagga slack meddelandet med 🟦 och be Daniel platsa till Reservdels avdelningen på lagret 



🟥 BORTFORSLAS - Ibland dyker det upp produkter som har bortforsling på sin order 

Hantering

  1. Om produkten är lagerförd -> justera ner lagret

Hantering Slack

  1. Tagga slack meddelandet med 🟥 och be @Daniel slänga produkten



warning Created with Sketch.