Sweef

FUTURE KÖRNING

Uppdaterad

DEADLINE för att lägga in produkter på körningen Future > Showroom: Måndag 13:00
DEADLINE för att lägga in produkter på körningen Showroom > Future: Måndag 14:00

DEADLINE för mailen och TRA-ordrarna att nå Future: Måndag 15:00



KÖRNING FUTURE till SHOWROOM 


1. Gör 2 x Transfer orders - TRA

  • Öppna en ny TRA-order SUN-COM till SHOW-SE-ON - Transitkod: TRANSIT (Varor som ligger på order till kund/ skall säljas från show-se-on)
  • Öppna en ny TRA-order SUN-COM till SHOW-SE-OF - Transitkod: TRANSIT (Varor som skall till showroom)
  • Lägg in alla produkter som skall köras till showroom i överföringsordern (ligger de inte i SUN-COM så måste de flyttas dit först med AGJ) (tyg flyttas från Burhens eller FT-offline till önskat lager med Artikelgrupperingsjournal)
  • OBS! SPC och annat jox utan artikelnummer läggs med artikel TRDEL
  • Finns det ordernummer/batchnummer på en produkt så skall den in på beskrivning 2 (Ex Outlet-soffa som skall till showroom. Lagervaror skall inte ha batch)

2. Fyll i körningsmail Showroom - Future

  • Kopiera in sido-kommentarerna i mailet med tydliga instruktioner om vad som skall göras med en produkt. (Skriv i mailet ifall det ligger på annan artikel i IKO)
  • Organisera dem gärna i mailet enligt kategori SHOWROOM ONLINE & SHOWROOM OFFLINE  samt alla Nufferton i en spalt o.s.v (för att göra det så enkelt för Future som möjligt att plocka)
  • Kopiera in TRA-numren i mailet
  • Lägg en notering i kundo angående vad som skall göras med lager när köringen har inkommit. (Ex NTS: flytta tyg från FT-offline till SHOW-SE-OF när körningen är klar)

3. Hantera BC-order

  • Kolla att lagren ligger rätt i alla kund-ordrar  - "Hämta självskall ligga mot SHOW-SE-ON
  • Lägg en notering i BC: Lagerfixad + TRA v. 24
  • Tagga BC order WAIT (KS taggar PICK-UP när de hanterat ordern)

4. Släpp TRA-order

  • TRA-order: BOKFÖR - LEVERERA + Send to warehouse (Out)
  • TRA-ordern hamnar bland de vanliga ordrarna - Sök på ordernummer ifall du vill hitta den i Ongoing

5. Maila

6. Skapa nytt körningsmail för nästa vecka

  • Gör ett nytt mail för nästa vecka - ta mall från det förra mailet - skicka till info@sweef.se 
  • Kopiera in mallen + info i kommentarsfältet på det SKICKADE MAILET.
  • Tagga det skickade mailet med future-showroom + Väntar. 
  • RADERA det inkomna mailet i inkorgen




KÖRNING SHOWROOM till FUTURE 🚚


1. Gör en Transfer order - TRA

  • Öppna en ny TRA-order SHOW-SE-ON till SUN-COM — Transitkod: TRANSIT
  • Lägg in alla produkter som skall köras till Future i överföringsordern (ligger de inte i SHOW-SE-ON så måste de flyttas dit först med en AGJ)
  • OBS! SPC och annat jox utan artikelnummer läggs med artikel TRDEL. 

2. Fyll i körningsmail Showroom - Future

  • Kopiera in sidokommentarerna i mailet med tydliga instruktioner om vad som skall göras med en produkt.
  • Organisera dem enligt kategorier ex NUFFERTON tillbaka i lager o.s.v. (för att göra det så enkelt för Future som möjligt att hantera)
  • Lastpallar läggs INTE på TRA. Skriv sist i mailet ex: 4 lastpallar - INGEN TRA
  • Kopiera in TRA-nummer i mailet
  • Lägg en NTS-notering i mailet angående vad som skall göras med lager när köringen har inkommit. (Note to self)

3. Hantera BC-order

  • Kolla att lagren ligger rätt i alla kund-ordrar. Det som ska inkomma future skall ligga mot SUN-COM i ordern, Tyg kan ligga kvar mot FT-offline i order.
  • Lägg en notering i BC: Lagerfixad + TRA v. 24 // XX
  • Kolla att alla ordrar som skall vidare till kund är släppta och taggade RELEASED

4. Släpp TRA-order

  • TRA-order: BOKFÖR - LEVERERA + Send to warehouse (Out)
  • TRA-ordern hamnar bland inköpsordrarna - Sök på inköpsordernummer ifall du vill hitta den i Ongoing

5. Maila

6. Skapa nytt körningsmail för nästa vecka

  • Gör ett nytt mail för nästa vecka - ta mall från det förra mailet - skicka till info@sweef.se 
  • Kopiera in mallen + info i kommentarsfältet på det SKICKADE MAILET.
  • Tagga det skickade mailet med showroom-future + Väntar. 
  • RADERA det inkomna mailet i inkorgen




HANTERING AV BÅDA MAILEN EFTER KÖRNING

  1. Gå in på TRA ordrarna och tryck BOKFÖR - INLEVERERA. (TRA-ordern försvinner)
  2. Kolla NTS (Note to Self) i kommentarerna om någonting behöver lagerflyttas
  3. Kommentera HANTERAD i mailen och tryck KLAR
  4. Dubbelkolla lager efter om du hinner efter genomförd leverans
  5. Radera de produkter som inkommit showroom i gemensamma
warning Created with Sketch.