FUTURE KÖRNING
Uppdaterad
DEADLINE för att lägga in produkter på körningen Future > Showroom: Måndag 13:00
DEADLINE för att lägga in produkter på körningen Showroom > Future: Måndag 14:00
DEADLINE för mailen och TRA-ordrarna att nå Future: Måndag 15:00
KÖRNING FUTURE till SHOWROOM
1. Gör 2 x Transfer orders - TRA
- Öppna en ny TRA-order SUN-COM till SHOW-SE-ON - Transitkod: TRANSIT (Varor som ligger på order till kund/ skall säljas från show-se-on)
- Öppna en ny TRA-order SUN-COM till SHOW-SE-OF - Transitkod: TRANSIT (Varor som skall till showroom)
- Lägg in alla produkter som skall köras till showroom i överföringsordern (ligger de inte i SUN-COM så måste de flyttas dit först med AGJ) (tyg flyttas från Burhens eller FT-offline till önskat lager med Artikelgrupperingsjournal)
- OBS! SPC och annat jox utan artikelnummer läggs med artikel TRDEL
- Finns det ordernummer/batchnummer på en produkt så skall den in på beskrivning 2 (Ex Outlet-soffa som skall till showroom. Lagervaror skall inte ha batch)
2. Fyll i körningsmail Showroom - Future
- Kopiera in sido-kommentarerna i mailet med tydliga instruktioner om vad som skall göras med en produkt. (Skriv i mailet ifall det ligger på annan artikel i IKO)
- Organisera dem gärna i mailet enligt kategori SHOWROOM ONLINE & SHOWROOM OFFLINE samt alla Nufferton i en spalt o.s.v (för att göra det så enkelt för Future som möjligt att plocka)
- Kopiera in TRA-numren i mailet
- Lägg en notering i kundo angående vad som skall göras med lager när köringen har inkommit. (Ex NTS: flytta tyg från FT-offline till SHOW-SE-OF när körningen är klar)
3. Hantera BC-order
- Kolla att lagren ligger rätt i alla kund-ordrar - "Hämta själv" skall ligga mot SHOW-SE-ON
- Lägg en notering i BC: Lagerfixad + TRA v. 24
- Tagga BC order WAIT (KS taggar PICK-UP när de hanterat ordern)
4. Släpp TRA-order
- TRA-order: BOKFÖR - LEVERERA + Send to warehouse (Out)
- TRA-ordern hamnar bland de vanliga ordrarna - Sök på ordernummer ifall du vill hitta den i Ongoing
5. Maila
- Skicka mailet till dd@futuremobility.nu (Dragan), outlet@futuremobility.nu (Daniel), cb@futuremobility.nu (Christian), order@futuremobility.nu (William) , josef@futuremobility.nu (Josef)
- Lägg mailet på VÄNTA igen.
- Kommentera STÄNGD / SKICKAD i kommentarsfältet
6. Skapa nytt körningsmail för nästa vecka
- Gör ett nytt mail för nästa vecka - ta mall från det förra mailet - skicka till info@sweef.se
- Kopiera in mallen + info i kommentarsfältet på det SKICKADE MAILET.
- Tagga det skickade mailet med future-showroom + Väntar.
- RADERA det inkomna mailet i inkorgen
KÖRNING SHOWROOM till FUTURE 🚚
1. Gör en Transfer order - TRA
- Öppna en ny TRA-order SHOW-SE-ON till SUN-COM — Transitkod: TRANSIT
- Lägg in alla produkter som skall köras till Future i överföringsordern (ligger de inte i SHOW-SE-ON så måste de flyttas dit först med en AGJ)
- OBS! SPC och annat jox utan artikelnummer läggs med artikel TRDEL.
2. Fyll i körningsmail Showroom - Future
- Kopiera in sidokommentarerna i mailet med tydliga instruktioner om vad som skall göras med en produkt.
- Organisera dem enligt kategorier ex NUFFERTON tillbaka i lager o.s.v. (för att göra det så enkelt för Future som möjligt att hantera)
- Lastpallar läggs INTE på TRA. Skriv sist i mailet ex: 4 lastpallar - INGEN TRA
- Kopiera in TRA-nummer i mailet
- Lägg en NTS-notering i mailet angående vad som skall göras med lager när köringen har inkommit. (Note to self)
3. Hantera BC-order
- Kolla att lagren ligger rätt i alla kund-ordrar. Det som ska inkomma future skall ligga mot SUN-COM i ordern, Tyg kan ligga kvar mot FT-offline i order.
- Lägg en notering i BC: Lagerfixad + TRA v. 24 // XX
- Kolla att alla ordrar som skall vidare till kund är släppta och taggade RELEASED
4. Släpp TRA-order
- TRA-order: BOKFÖR - LEVERERA + Send to warehouse (Out)
- TRA-ordern hamnar bland inköpsordrarna - Sök på inköpsordernummer ifall du vill hitta den i Ongoing
5. Maila
- Skicka mailet till dd@futuremobility.nu (Dragan), outlet@futuremobility.nu (Daniel), cb@futuremobility.nu (Christian), order@futuremobility.nu (William) , josef@futuremobility.nu (Josef)
- Lägg mailet på VÄNTA igen.
- Kommentera STÄNGD / SKICKAD i kommentarsfältet
6. Skapa nytt körningsmail för nästa vecka
- Gör ett nytt mail för nästa vecka - ta mall från det förra mailet - skicka till info@sweef.se
- Kopiera in mallen + info i kommentarsfältet på det SKICKADE MAILET.
- Tagga det skickade mailet med showroom-future + Väntar.
- RADERA det inkomna mailet i inkorgen
HANTERING AV BÅDA MAILEN EFTER KÖRNING
- Gå in på TRA ordrarna och tryck BOKFÖR - INLEVERERA. (TRA-ordern försvinner)
- Kolla NTS (Note to Self) i kommentarerna om någonting behöver lagerflyttas
- Kommentera HANTERAD i mailen och tryck KLAR
- Dubbelkolla lager efter om du hinner efter genomförd leverans
- Radera de produkter som inkommit showroom i gemensamma