FUTURE KĂRNING
đž SEMESTERVECKOR:
- John Manners sköter bokning av körningarnaÂ
- Josef sköter plocket
- INGET fĂ„r lĂ€ggas till pĂ„ tisdag - isĂ„fall blir det en ny körning en annan dag! âđŒ
PREPPA med följande 7 flikar:Â
Körningsmail, Transferorder, Sales order, Ongoing Order, Ongoing Gods i lager, Variant Quantity FT-offline + SUN-COM
DEADLINE för att lÀgga in produkter pÄ körningen Future > Showroom: MÄndag 13:00
DEADLINE för att lÀgga in produkter pÄ körningen Showroom > Future: MÄndag 14:00
DEADLINE för mailen och TRA-ordrarna att nÄ Future: MÄndag 15:00
KĂRNING FUTURE till SHOWROOMÂ
1. Gör 2 st Transfer orders - TRA (BC: Transfer order > NY)
- Ăppna en ny TRA-order SUN-COM till SHOW-SE-ON - Transitkod: TRANSIT (Varor som ligger pĂ„ order till kund/ skall sĂ€ljas frĂ„n show-se-on)
- Ăppna en ny TRA-order SUN-COM till SHOW-SE-OF - Transitkod: TRANSITÂ (Varor som skall till showroom)
- LÀgg in alla produkter som skall köras till showroom i överföringsordern (ligger de inte i SUN-COM sÄ mÄste de flyttas dit först med AGJ) (tyg flyttas frÄn Burhens eller FT-offline till önskat lager med Artikelgrupperingsjournal)
- OBS! SPC och annat jox utan artikelnummer lÀggs med artikel TRDEL
- Finns det ordernummer/batchnummer pÄ en produkt sÄ skall den in pÄ beskrivning 2 (Ex Outlet-soffa som skall till showroom. Lagervaror skall inte ha batch)
2. Fyll i körningsmail Showroom - Future
- Kopiera in sido-kommentarerna i mailet med tydliga instruktioner om vad som skall göras med en produkt. (Skriv i mailet ifall det ligger pÄ annan artikel i IKO)
- Organisera dem gÀrna i mailet enligt kategori SHOWROOM ONLINE & SHOWROOM OFFLINE  samt alla Nufferton i en spalt o.s.v (för att göra det sÄ enkelt för Future som möjligt att plocka)
- Kopiera in TRA-numren i mailet
- LÀgg en notering i kundo angÄende vad som skall göras med lager nÀr köringen har inkommit. (Ex NTS: flytta tyg frÄn FT-offline till SHOW-SE-OF nÀr körningen Àr klar)
3. Hantera BC-order
- Kolla att lagren ligger rÀtt i alla kund-ordrar  - "HÀmta sjÀlv" skall ligga mot SHOW-SE-ON
- LĂ€gg en notering i BC:Â Lagerfixad + TRA v. 24
- Tagga BC order WAIT (KS taggar PICK-UP nÀr de hanterat ordern)
4. SlÀpp TRA-order
- TRA-order: BOKFĂR - LEVERERA + Send to warehouse (Out)
- TRA-ordern hamnar bland de vanliga ordrarna - Sök pÄ ordernummer ifall du vill hitta den i Ongoing
5. Maila
- Skicka mailet UNDER SOMMAREN till:
- dd@futuremobility.nu
jm@futuremobility.nu
cb@futuremobility.nu
josef@futuremobility.nu
order@futuremobility.nu
outlet@futuremobility.nu - FrÄn vecka 33: Skicka mailet till dd@futuremobility.nu (Dragan), outlet@futuremobility.nu (Daniel), cb@futuremobility.nu (Christian),  order@futuremobility.nu (William) , josef@futuremobility.nu (Josef) ))))
- LĂ€gg mailet pĂ„ VĂNTA igen.
- Kommentera STĂNGD / SKICKAD i kommentarsfĂ€ltetÂ
6. Skapa nytt körningsmail för nÀsta vecka
- Gör ett nytt mail för nĂ€sta vecka - ta mall frĂ„n det förra mailet - skicka till info@sweef.seÂ
- Kopiera in mallen + info i kommentarsfÀltet pÄ det SKICKADE MAILET.
- Tagga det skickade mailet med future-showroom + VĂ€ntar.Â
- RADERA det inkomna mailet i inkorgen
KĂRNING SHOWROOM till FUTURE đ
1. Gör 1 st Transfer order - TRA (BC: Transfer order > NY)
- Ăppna en ny TRA-order SHOW-SE-ON till SUN-COM â Transitkod: TRANSIT
- LÀgg in alla produkter som skall köras till Future i överföringsordern (ligger de inte i SHOW-SE-ON sÄ mÄste de flyttas dit först med en AGJ)
- OBS! SPC och annat jox utan artikelnummer lĂ€ggs med artikel TRDEL.Â
2. Fyll i körningsmail Showroom - Future
- Kopiera in sidokommentarerna i mailet med tydliga instruktioner om vad som skall göras med en produkt.
- Organisera dem enligt kategorier ex NUFFERTON tillbaka i lager o.s.v. (för att göra det sÄ enkelt för Future som möjligt att hantera)
- Lastpallar lÀggs INTE pÄ TRA. Skriv sist i mailet ex: 4 lastpallar - INGEN TRA
- Kopiera in TRA-nummer i mailet
- LÀgg en NTS-notering i mailet angÄende vad som skall göras med lager nÀr köringen har inkommit. (Note to self)
3. Hantera BC-order
- Kolla att lagren ligger rÀtt i alla kund-ordrar. Det som ska inkomma future skall ligga mot SUN-COM i ordern, Tyg kan ligga kvar mot FT-offline i order.
- LĂ€gg en notering i BC: Lagerfixad + TRA v. 24 // XX
- Kolla att alla ordrar som skall vidare till kund Àr slÀppta och taggade RELEASED
4. SlÀpp TRA-order
- TRA-order: BOKFĂR - LEVERERA + Send to warehouse (Out)
- TRA-ordern hamnar bland inköpsordrarna - Sök pÄ inköpsordernummer ifall du vill hitta den i Ongoing
5. Maila
- Skicka mailet till dd@futuremobility.nu (Dragan), outlet@futuremobility.nu (Daniel), cb@futuremobility.nu (Christian), order@futuremobility.nu (William) , josef@futuremobility.nu (Josef)
- LĂ€gg mailet pĂ„ VĂNTA igen.
- Kommentera STĂNGD / SKICKAD i kommentarsfĂ€ltetÂ
- LĂ€mna notering till KS i kommentarerna: "KS đ©· Printa ut etiketterna frĂ„nÂ
TRA000262Â i Ongoing enligt denna guide: https://sweef.kb.kundo.se/guide/hantering-futurekorning?category=kundservice"
6. Skapa nytt körningsmail för nÀsta vecka
- Gör ett nytt mail för nĂ€sta vecka - ta mall frĂ„n det förra mailet - skicka till info@sweef.seÂ
- Kopiera in mallen + info i kommentarsfÀltet pÄ det SKICKADE MAILET.
- Tagga det skickade mailet med showroom-future + VĂ€ntar.Â
- RADERA det inkomna mailet i inkorgen
HANTERING AV BĂ DA MAILEN EFTER KĂRNING
- GĂ„ in pĂ„ TRA ordrarna och tryck BOKFĂR - INLEVERERA. (TRA-ordern försvinner)
- Kolla NTS (Note to Self) i kommentarerna om nÄgonting behöver lagerflyttas
- Kommentera HANTERAD i mailen och tryck KLAR
- Dubbelkolla lager efter om du hinner efter genomförd leverans
- Radera de produkter som inkommit showroom i gemensamma