Sweef

BESTÄLLNINGAR

Uppdaterad

LINIE DESIGN:

  1. Du skapar ett inköp i BC på leverantören
  2. Du klistrar i eller söker på artikelnumret. Skriv i artikel-beskrivningen vilken färg det ska vara på mattan.
  3. Skriv ordernummer + namn i beskrivning 2.
  4. Klicka på Print/Send och välj Send + OK.
  5. Skriv följande i rutan message: Hi, our latest order is attached below. Please get back to us with an order confirmation as well as ETA. Best regards...
  6. E-posten till Linie är sparad, så det är bara att klicka på "send email".
  7. Om mattan finns i lager brukat det ta några dagar för dem att skicka ordern, så sätt fredagen samma vecka som expected/requested receipt date. Ta bort efternamnet i beskrivning 2 och släpp ordern till Future.
  8. Skriva in ordernumret från bekräftelsen  i rutan "vendor order no" i inköpsordern i BC.
  9. Lämna IKO-numret som en kommentar i kunden försäljningsorder i BC.


CUERO:

  1. Du skapar ett inköp i BC på leverantören
  2. Du klistrar i eller söker på artikelnumret.
  3. Skriv ordernummer + namn i beskrivning 2.
  4. Klicka på Print/Send och välj Send + OK.
  5. Skriv följande i rutan message: Hej, vår senaste order är bifogad nedan. Ordern avser både stomme + klädsel. Vänligen återkom med en orderbekräftelse, samt ett beräknat leveransdatum.
  6. E-posten till Linie är sparad, så det är bara att klicka på "send email". Cueros e-post är sparad.
  7. Vänta in en orderbekräftelse från Cuero. Stäm av att ordern är rätt bekräftat (antal, färg osv). Längst upp i deras bekräftelse står det ett beräknat leveransdatum. Ta det datumet och lägg till några arbetsdagar. Skriv även i Cueros ordernummer i rutan "vendor order no" i inköpsordern i BC.
  8. 8.  Längst upp i deras bekräftelse står det ett beräknat leveransdatum. Ta det datumet och lägg till några arbetsdagar. Ta det datumet och sätt det på expected/requested receipt date. Ta bort efternamnet i beskrivning 2 och släpp ordern till Future.
  9. Lämna IKO-numret som en kommentar i kunden försäljningsorder i BC.


BY RYDÉNS:

  1. Gå in i ByRydens portalen och logga in med purchasing-mejlen som e-post. (Lösenordet är Katten4500).
  2. Sök på lampan som ska beställas och lägg den i varukorgen, samt ljuskällor om det behövs.
  3. I varukorgen ändrar du e-posten till purchasing@sweef.se. Kick sen på fortsätt.
  4. Under "Din order" finns det en ruta som heter meddelande till kundtjänst. Där skriver du följande: "Vänligen märk upp beställningen med "ordernummer + efternamn", samt "OBS! Leverans till byggnad C2 hos Future Mobility. Kan EJ levereras till ombud.
  5. Tryck på rutan bekräfta, efter det har ordern gått igenom.
  6. En orderbekräftelse brukar komma till Kundo. Om inte finns den i portalen. Skapa ett inköp i BC efter att du har tagit emot bekräftelsen
  7. Lägga in samtliga artiklar i inköpet i BC, dvs både lampa och ljuskällor (om det  behövs) samt rätt antal. Skriv ordernumret i beskrivning 2.
  8. Det tar ca. 3-4 arbetsdagar för ordern att nå Future efter att den har beställts. Sätt det datumet på expected/requested receipt date och släpp ordern till Future.
  9. Lämna en kommentar med IKO-numret i försäljningsordern i BC.


BRÖDERNA ANDERSSON:

  1. Du skapar ett inköp i BC på leverantören
  2. Du klistrar i eller söker på artikelnumret, samt väljer rätt variantkod om det behövs.
  3. Skriv ordernummer + namn i beskrivning 2.
  4. OBS! Steg 4-6 gäller endast om fåtöljen ska kläs i vårta tyger! Öppna en ny BURHENS-FABRIC orderfil (finns i google driven under mappen "FABRIC" i Burhens orders). OBS! 
  5. Under "BA" - skriv vilket tyg/vilken färg samt hur många meter det vara. Fyll också i kundens ordernummer + efternamn, samt numret på inköpet i BC.
  6. Skicka filen som vanligt till Magda.
  7. I BC - Klicka på Print/Send och välj Send + OK.
  8. Skriv följande i rutan message: Hej, vår senaste order är bifogad nedan. Ordern avser fåtöljen "Geten/Fåret". Sen skriver du vad den ska kläs i, dvs våra tyger eller deras fårskinn tex. Återkom gärna med en bekräftelse. Tack på förhand! Med vänlig hälsning,..
  9. E-posten till Jan hos BA är sparad, så det är bara att klicka på "send email".


  • Alla inleveranser ska hanteras som vanligt.
  • För Props finns det en guide i google drive!
warning Created with Sketch.